vrijdag 21 augustus 2009

Iedereen vertellen dat je het al weet,



En ach, iedereen zich zorgen
Wat ze later willen
maar stiekem
Het ook niet weten.


Nee, ik weet het niet. Dat zou net zijn alsof je het boek al kent voordat het geschreven is. Dat is net, alsof het voorspelbaar zou zijn, mischien leef ik morgen wel niet meer? hoe wil ik dan mijn leven plannen?
Ach, mischien valt vannacht wel een bom op mijn dak of knapt er nou nét een kerncentrale. Of tien. Of word ik morgenvroeg van een auto aangereden als ik de krant ga halen
(Niet, dat ik ooit de krant haal.) Of word ik nou wakker. En blijkt het allemaal maar een bitterzoete droom geweest te zijn. mischien zitten wij wel, net zoals het met onze ziel ook is in een wereld in een andere. En die ook weer in een andere, en die ook weer in een andere, en wat; vertel mijn vriend, als het oneindig is? Een kring, een cirkel
Stomme bestaanstheorie. Of we bestaan of niet. We komen er toch niet achter, I dont care. Een schande voor de filosofie, mischien.
Zo ,je ziet ik kan niet voorspellen. ikwil wel een idee geven, een wens, een kleur,geen plan. Mijn volgend doel is de Kunstacademie, waar ik nou al naartoe werk. Zoals vaders graag vragen; En dan, hoe wil je geld verdienen?
Ach papa, maak je geen zorgen ik trouw later toch met een steenrijke man en woon in een wit huisje met een rood dakje tussen groene dennenachtige boompjes op een heuveltje aan de zee. Goed, probleem opgelost. of als het allemaal niks word wat ik als geboren optimist niet geloof ga ik maar tot Canada trampen zoals die vent in Into the wild en leef ik van bessen en vissen. Want ik ben vegetaries. En anders laat ik me op de maan schieten en ga ik daar een nieuw volk stichten. of allebei. of niets.
Peper voor je inspiratie ,dit, trouwens
Ik vind het erg plezant.

1 opmerking:

  1. ooeeeh das heel mooi o:
    mayB moet ik ook eens gaan schrijven over watik later ga doen ><

    BeantwoordenVerwijderen