maandag 30 november 2009

verdronken licht.



I had such a dream last night. I was floating above the trees with my lips connected to those of a beautiful figure, for what seemed like an age. Flowery treetops sprung up beneath us and we rested on them with the lightness of a cloud.



De dag dat ik je met een ademhaling omsloot,
me oneindig voelde.
Je verpakte woorden in zacht stappende gedachtes
omwoog een blik recht kruisend in mijn hemeloog.
waar ik heen wil, je tekend licht in de verte
met de blote weerspiegeling van je ogen.
de ontwaakte vonken dansen, vloeiend zichtbaar
lichtelijk gloeien ze aan de oppervlakte.

ik zink, zink door bloesem en stilte recht tot de bodem
waar mijn ogen achter gesloten gordijnen
De geroepen silhouetten kleur en klank geeft, waarop ze teder bewegen.
vertrouwde kindergezichten
eerlijkheid omsloten door vochtige wangen
gehaaste viool ,gevoelde aanraking
gevluchte reiziger danst in het morgenlicht tot hij vloeit
op boomkronen verder weg dan het woord beschrijft.

2 opmerkingen:

  1. ik snap het niet helemaal. maar wauw je schrijft wel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. maaktnietuit
    is ook niet simpel
    maar, dankjewel Federico.

    BeantwoordenVerwijderen