zaterdag 30 januari 2010

Geloof.



Ik geloof niet in het Christendom.
niet in het Jodendom, niet in het Islamitische geloof,
niet echt in Buddha en ook niet in hindoe.
Niet volledig in mezelf.

Geloof je dan in, niets?
In niets en alles.
Ik geloof in de kern, van deze geloven
Dat Jezus zei, houd van de mensen om je heen.
Dat Buddha zei, met onze gedachtes creéren we de wereld.
Zoek je naar vrede, vind eerst vrede met jezelf.
Daar heb je volgens mij geen pastoor voor nodig die je elke zondag wat in je oor toeterd.
Geen Koran of Bijbel, die je zegt hoe je moet leven en wat goed en slecht is.
Geloven zijn voor mij uitgegroeid tot iets, wat ik vrees.
Sektes.
Een voorbeeld daarvan is, een broer die zijn eigen zus vermoord, alleen omdat ze met een jongen naar bed is geweest, en dat mag niet voor het huwelijk.
De zware achterstelling van de vrouw.
Veel dingen zijn zo enorm letterlijk genomen, ofhoewel de kern vaak veel dieper te zoeken is.
Geloof in de zin van, geloof á la Christendom, Islam, Hindoe etc,
Is voor mij dus iets wat door corrupte en onderdrukkende mensen is gevormd
Die hun macht schaamteloos misbruiken, om mensen maar onder hun duimpje te houden.

Dus, dat waar ik in geloof, valt in geen heilig boek te lezen.
dat voel alleen maar
in jezelf.
Zoals volgends mij alle antwoorden op je vragen, maar dat is weer een ander verhaal.

3 opmerkingen:

  1. mooimiriam
    echt

    en ik heb je, genomineerd voor de beautiful blogger award, ole ole
    haha
    lees maar en kijk maar wat je ermee doet
    http://bloggenisvoorlosers.blogspot.com/2010/02/seems-like-someone-does-read-my-blog.html

    BeantwoordenVerwijderen